فنر هلی کویل

هلی کویل چیست ؟

 هلی کویل یا فنرهلی کویل:

مفتولی با جنس فولاد ضد زنگ بوده که (فنر هلی کویل) ، به صورت فنر پیچیده شده به حالت

فنر هلی کویل قابلیت جایگزینی کلیه رزوه های مادگی میلیمتری و اینچی موجود در جهان را می باشد.

ساخت این فنرهای هلی کویل بدون استفاده از حرارت صورت گرفته و

این امر موجب مقاومت کششی درحد ۱۴۵ کیلو پوند بر متر مربع دربوده است.

با جایگذاری مغزی هلی کویل مقاومت رزوه در برابر اصطکاک، فرسودگی

بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و پیچ قبلی نیز کماکان قابل استفاده خواهد بود

فنر هلی کویل یا داشتن انواع اینچی و میلیمتری

و ارتفاء مختلفی این امکان را به مصرف کننده میدهد

تا متناسب با نیاز خود فنرهلی کویل خود را انتخاب کنند.

شایان ذکر است که فنرهای هلی کویل با داشتن سه نوع ارتفاع با مشخصه تجاری صنعتی D  نشان داده میشوند.

فنرهای هلی کویل در گام های مختلف از جمله آن دندهای  اینچی معمولی

و ریز  و در میلیمتر ها نیز در چند گام    معمولی (استاندارد) دنده ریز به درخواست مشتری قابل عرضه می باشد.

کاربردفنر هلی کویل برای تعمیر رزوه های صدمه دیده و بازسازی تولیدات از رده خارج

از بین رفتن رزوه های مادگی در قطعات مختلف فلزی از جمله مشکلاتی است

که اغلب صنایع با آن مواجه شده و جهت رفع آن معمولاً به عملیات مختلفی از قبیل گشاد کردن محل رزوه،

قلاویز کاری مجدد، جوشکاری، بوش گذاری و غیره مبادرت می ورزند

که گذشته از آنکه انجام این عملیات در پاره ای از مواقع به علل مختلف از جمله کم بودن ضخامت قطعه،

عدم امکان باز و بسته نمودن آن و ….امکان پذیر نمی باشد،

موجب اتلاف وقت و هزینه زیاد نیز خواهد بود،

درحالیکه با استفاده از هلی کویل، رزوه های مادگی مطابق با استانداردهای بین المللی ایجاد می شود

که از هر جهت بر رزوه های معمولی ارجحیت دارد.

هلی کویل می تواند در کارگاههای متالوژی ، فلزکاری، ماشین سازی،

شیمیایی و بطور کلی همه صنایعی که بنحوی با پیچ سروکار دارند

مورد استفاده قرار گیرد.

از جمله یکی از موارد استفاده از مغزیهای هلی کویل، بکارگیری آن

در سر سیلندر اتومبیل و موتورسیکلت( محل بسته شدن شمع ها) و محل بستن پیچ تخلیه روغن موتور می باشد .

چنانچه در قطعه ایی با مهره ی هرز شده مواجه شدید

ابتدا باید تشخیص داد که قطر مورد نظر چیست

بعد مته زده که برای این کار باید قطر مناسب مته را  انتخاب نموده

و سوراخ با عمق مورد نظر را ایجاد کنید.

در مورد سوراخ های ته بسته, مقداری بیشتر از طول رزوه مورد نظز را سوراخ نمایید

در این قسمت باید قلاویز کاری انجام شود, توجه داشته باشید

این عملیات باید با استفاده از روغن روان کننده انجام گیرد

مخصوصا در فلزاتی همچون آلمینیوم،مس،استیل.

توجه: در هنگام قلاویز کاری از عمود بودن قلاویز نسبت به سوراخ قطعه کار اطمینان حاصل کنید

پس از قلاویز کاری و تمیز کردن قطعه و اطمینان از عاری بودن آن از براده,

بوش مورد نظر را در داخل آچار تزریق گذاشته و می چرخانیم

تا ۳ الی ۴رزوه بوش از مهره ی سر آچار بیرون بیاید

سپس آچار را در محل مورد نظر گذاشته و عمل تزریق را انجام می دهیم

توجه:در هنگام تزریق به هیچ عنوان میله تزریق را به پایین فشار ندهید زیرا باعث رزوه رو رزوه افتادن بوش می شود.

در این قسمت باید توجه داشت که چه سوراخ قطعه, ته بسته و یا ته باز باشد

باید حتما زائده بوش کنده شود تا از بروز مشکل در هنگام باز و بسته کردن پیچ جلوگیری کند

توجه: در هنگام کندن زائده مراقب باشید ادامه رزوه بوش از جای خود حرکت نکند.

برای تهیه این ابزار با ابزارفروشان با شماره های ۶۶۷۵۲۷۸۳- ۶۶۷۵۳۸۶۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.